Jump to content
Sign in to follow this  
Kolibri^

Dacă Google e noul Microsoft, Microsoft de ce nu poate fi noul Google?

Recommended Posts

Partea de utilizator a vieţii noastre este influenţată de numele mari, de branduri şi de deciziile pe care companiile importante le iau. Dacă în domenii precum hardware-ul sau gadgeturile avem de-a face cu brand-uri precum Intel, Nvidia, Nokia sau HTC, de cealaltă parte, pe software şi Internet, două companii sunt deasupra celorlalte: Microsoft şi Google. Nu neapărat în ordinea asta.
 
Iată un exemplu de decizie a unei companii care a influenţat viaţa online a utilizatorilor. La începutul anilor 2000, dacă primeai 6 MB pentru stocarea mesajelor din partea serviciilor de e-mail, te puteai considera norocos. Şi asta pentru că Microsoft şi Yahoo!, deţinătorii celor mai importante servicii de mail, aveau un pact tacit de neagresiune şi scădeau treptat spaţiul de stocare. Schimbare a venit în 2004, când Google a lansat provocarea: Gmail cu 1 GB pentru stocare. Iar de atunci spaţiul a tot crescut, inclusiv la Microsoft şi Yahoo!.
 
Cei de la Microsoft sunt nemulţumiţi şi se miră că Google se bucură de mai multă atenţie din partea presei şi mai multă simpatie din partea utilizatorilor. Păi, răspunsul este evident: când tu, Microsoft, ofereai 2 MB, Google a venit şi a oferit 1 GB. Mai e ceva de spus?
 
 
Software-ul şi Internetul sunt două domenii între care va fi din ce în ce mai greu de făcut diferenţa. Pe măsură ce tehnologiile web se dezvoltă, vom asista la apariţia unor aplicaţii şi servicii online care vor concura din ce în ce mai insistent cu sistemele de operare şi programele de calculator.
 
Microsoft ştie asta. Şi mai ştie că software-ul va fi eventual alipit online-ului aşa cum marile imperii anexau ţările care nu se putea apăra în Evul Mediu. De asta, Microsoft, dacă nu vrea ca teritoriul să i se micşoreze până ajunge o insulă minusculă, trebuie să se adapteze şi să facă pe online ce a făcut acum 40 de ani pe software.  Doar că nu va fi la fel de facil. Google nu va putea fi dat la fel de uşor la o parte precum Apple şi IBM. Plus că Google e conştient că este rege pe domeniul viitorului şi vrea să grăbească evoluţia pentru a nu da timp concurenţei să prindă rădăcini.
 
Tot ce face Google este pentru a grăbi evoluţia. Insistenţa cu HTML5, cu Chrome OS, cu aplicaţii web gen Google Docs, Gmail şi altele, totul este pentru ceea ce va lua cândva locul actualului sistem. Pentru vremea când cea mai mare parte a componentelor software ale unui calculator se vor afla online.
 
 
Foarte mulţi văd în Google noul Microsoft. Şi pe bună dreptate, zic eu. Google a ajuns un gigant care, deşi face eforturi, nu mai este la fel de sprinten ca odinioară. Pe măsură ce devin mai mari, mai importante, companiile precum Google şi Microsoft devin greu de manevrat. Se adaptează mai greu schimbărilor şi capătă o aroganţă care le face antipatice.
 
Google este Microsoft-ul Internetului nu neapărat ca politică şi comportament, ci pentru simplul fapt că este gigantul care domină piaţa şi impune condiţiile jocului aşa cum o face Microsoft pe partea de software. Google este Microsoft-ul Internetului pentru că fondatorii săi ar putea oricând face de râs PIB-ul României.  Microsoft se pricepe la software. Nimeni nu poate combate aceasta afirmaţie, chiar dacă produsele lor sunt departe de perfecţiune. Însă Microsoft, după atâţia ani, încă are momente când pare un amator pe online.
 
Cu toate eforturile financiare şi resursele de care dispune, Microsoft nu a reuşit să dezvolte un motor de căutare care să concureze de la egal la egal cu Google. Sau măcar cu Yahoo!. A trebui să plătească pentru a implementa Bing în serviciile Yahoo şi a-şi creşte cota de piaţă.
 
Nici în cazul serviciilor online Microsoft nu stă mai bine. Aplicaţiile online din suite Live sunt o dezordine în care cu greu te poţi descurca. Utilizatorii încurcă, din cauza numelui, programele de calculator din suita Windows Live, cu serviciile online. Confuzia este cuvântul de ordine.
 
Microsoft nu poate fi, cel puţin în viitorul apropiat, noul Google, pentru că nu are o strategie coerentă realizată de un cap limpede şi pentru că serviciile proprii nu sunt la nivelul tehnologic al concurenţei. Este nevoie de mai mult, de mult mai mult efort coordonat.
 
În 2004, Bill Gates a prezis că "în maxim doi ani spam-ul va fi eradicat". Pentru mine, această afirmaţie a marelui filantrop este un exemplu pentru modul în care Microsoft înţelege sau, mai bine spus, nu înţelege Internetul. De aceea, Microsoft nu poate fi noul Google.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×